Projektile pandi alus 1996. aasta teisel poolel ja see tühistati 1998. mais, just enne järjekordset E3 messi USAs. Lühidalt: Blizzard leidis, et WA ei vasta nende kõrgetele standarditele ja on kergelt vananenud.

Idee ise tekkis pärast Warcraft II: Tides of Darknessi valmimist, 1995. aasta lõpus. Tegijad mõtlesid, et sarjas on reaalaja-strateegiate kohta üllatavalt palju sisu: mitmekülgne lugu ja hoole-armastusega kokkupandud maailm lausa ootasid suuremat tähelepanu. Väga kiitvalt võeti pressis ja fännide poolt vastu ka otsus seekord inimeste asemel orcid kesksele kohale asetada.

Sündmustik algas pärast Warcraft 2, mil inimesed sulgesid portaali Azerothi ja Draenori vahel. Sina juhtinuks Thralli, kes kuulus õnnetul kombel võõrale territooriumile jäänud salka. Tuntud nimedest olid kohal veel Doom Hammer, Grom Hellscream, trollide liider Zulgin, Death Wing…

Blizzardit häiris kogu aeg, et WA tehniline pool ei küüninud tolle aja absoluutsesse paremikku; natuke hiljem töösse lükatud LucasArtsi Curse of Monkey Island tundus juba esmapilgul kvaliteetsem. Sellest hoolimata jätkati kuni peaaegu kõik oli paigas, plaaniti veel lindistatud dialoogi ja mõistatusi lisada, territooriumi laiendada. Majasisese grupi kõrval oli hõivatud venelaste firma Animation Magic. Loominguline osa sujus nendega korralikult, probleeme esines vahemaa tõttu suhtlemisel.

Seiklused pole enam masside lemmikud, mistõttu ei tasu Blizzardi leerist vähemalt lähitulevikus midagi sellist enam oodata. Maailma ühe juhtiva mängufirmana planeerivad nad tulevikku väga hoolikalt. Võrgurollikas World of WarCraft (2004) tababki kaks kärbest ühe hoobiga — annab neile võimaluse W universum lõpuni välja arendada, ning vanadel austajatel seda ikkagi lõpuks uuest vaatenurgast avastada.