Selleks etapiks hakkasime valmistuma umbes 3 nädalat enne võistlust. Ettevalmistus algas eelinfo kogumisest. Üritasime sügavuste kaardil välja valida perspektiivsed püügialad, sest veekogu on väga suur ja kogu seda akvatooriumit läbi püüda treeningute käigus ei jõua. Peab mainima, et valdav osa välja valitud kohtadest ei osutunud tegelikult nii heaks, kui me lootsime.

Enne esimesi treeninguid otsustasime alguses keskenduda jõesängile ja selle randile, hiljem proovida ka heinaseid madalikke. Eelinfo kohaselt pidi kala olema nii jões kui ka madalikel. Sadamale lähemal olevas veehoidla osas meile jõesäng liiga perspektiivne ei tundunud, tegelikult ka aimasime, et haug ei peaks olema aukudes ja jões, kus pole põhjas isegi taimestikku, seal ei ole haugil kuskil peituda. Siiski oli vaja need teooriad üle kontrollida. Jõe randil näitas kajalood kala, aga parved ei olnud kuigi tihedad. Püüdsime jigiga mööda jõesängi, kus näitas kala ja põhjamuutusi, samuti loopisime randil, aga kala sealt ei saanud. /---/

Kui madalikelt sügava poole tagasi liikusime, märkasime kalda ääres huvitavat ranti. Huvitav oli ta selle poolest, et see oli kaldale väga lähedal, ta oli järsk ja rant algas täpselt heinase madaliku äärest. See tähendas seda, et haugil oli võimalik olla nii heina sees, varitseda saaki randil, jahtida särge või ahvenat madalikul ja vajadusel minna ka sügavamale, näiteks kui tormiga vee sogaseks peksab. Hakkasime proovima ja kohe hakkasid pihta ka võtud. Saime mõned mõõdus haugid, millest suurim oli 3,2kg, regulaarselt tuli ka üksikuid mõõdus ahvenaid. Vaatasime kaardil, et sarnast ranti on seal piisavalt pikalt ja oli ruumi liikuda./---/

Loe põhjalikku aruannet, kuidas treening jätkus ja mis toimus kahel võistluspäeval, siit.