Sellel kuul avatav metrootrass läheb läbi Amsterdami arteriks oleva Amsteli jõe alt. Lisaks sellele pärineb osa leidudest kanalitest, kuhu jõgi osaliselt juhitud on. Kuna 1996. aastal heakskiidu saanud liini loomisel kästi inseneridel luua metroo nii, et see ei kahjustaks olemasolevat infrastruktuuri, suunati uus trass lõiguti vanadesse osaliselt täidetud kanalitesse. Palju leide pärinebki nendest kanalitest. Lisaks viidi osa väljakaevamistest läbi Damraki ja Rokini piirkonnas, kus praeguseks on küll tammid Amsteli jõe jõesängi kokku surunud, kuid endine jõesäng on tammide all siiski ligipääsetav.

Kõik läbi viidud väljakaevamised olid tehniliselt keerulised, täpselt nagu kitsas linnaruumis vee vahetus ligiduses metroo rajamine. Metroo rajamiseks vajalikud tunnelid puuriti 20-30 sügavusele allapoole linna keskmist veetaset. See andis arheoloogidele suurepärase võimaluse tutvuda Amsterdami all olevate sügavamate pinnasekihtidega, millesse kuulus ka varasemat jõepõhja.

Leiud asetuvad ajavahemikku 119 000 aastat e.m.a. kuni aastani 2005 m.a.j. Leiti nii vanu kalapüügiriistu, nõusid, relvasid, ankruid, hobuseraudu ja muid tarbeesemeid, kuid ka mobiiltelefone, eurorahasid, Miki Hiirega järjehoidja, reklaamtahvleid ja muud võrdlemisi tänapäevast kraami. Kõigi veebi üles laetud leidudega on võimalik tutvuda SIIN.