Peagi kavatseb firma hakata ka inimesi isejuhtivate bussidega reisima kutsuma. Firma tegevjuht John Krafcik ütles sel nädalal Lissabonis toimunud tehnoloogiakonverentsil, et täielikult isejuhtivad autod on nüüd tõepoolest kohal.

Omad konksud siin muidugi on. Waymo töötaja on ikkagi bussis olemas, kui see ringi sõidab, aga inimene istub juhi taga. Samuti ei lubata bussidel ükskõik kus ringi veereda, testsõidud on lubatud vaid Phoenixi eeslinnas Chandleris sajaruutmiilisel alal. Ja igaüht bussiga reisima ei lasta, esimestena plaanitakse bussi peale võtta need, kes registreerusid Waymo Early Rideri programmiga, mis linnas eelmise aasta aprillis alustas.

Ent The Verge märgib, et saavutus näitab siiski Waymo ja Alphabeti kasvavat enesekindlust ning paneb ka teisi sama valdkonna tegijaid enam pingutama. Tegemist on ju ikkagi isejuhtivusskaala neljanda astmega, milleni varem küünditud pole. See tähendab, et inimest pole rooli taga ja masin saab suuremas osas keskkondadest ja teeoludest üksi hakkama.

Krafcik ütles, et uus auto on kõige modernsemate lahendustega masin, mille ettevõte seni ehitanud on. Sensorid on tegevjuhi sõnul võimsad - auto on võimeline "nägema" kõike, mis tema ümber 360 kraadi ulatuses toimub ning see on muuhulgas varustatud ka laseritega, mis suudavad kuni 300 meetri kaugusel olevaid objekte 3D-skaneerida. Radarid "näevad" ka paigusse, kuhu inimsilm ei näe, kinnitas Krafcik.

Waymol on ka koostöölepped Fiat-Chrysleri, Lyfti ja Avisega. Järgmisena on plaanis tööle panna reisijateveoteenus. See oleks sarnane Uberile või Taxifyle - kutsud äpiga endale isejuhtiva minibussi järele ja sõidad sinna, kuhu vaja.

Teised isejuhtivust testivad ettevõtted on seni turvajuhtide esiistmelt kaotamise osas ettevaatlikud olnud, kuna inimesed ei taha täiesti isejuhtivaid masinaid usaldada, märgib The Verge. Lisaks veel seadusandlusega seotud küsimused. Seetõttu on muud sama valdkonna tegijad seadnud sihiks vähemalt aastani 2020 igaks-juhuks-sohvreid autodes hoida.