Kolme e-sõiduki üheaegne maailma esietendus Shanghais pole lihtsalt kokkusattumus. Nagu ütleb grupi tegevjuht Matthias Müller, on Volkswagen Grupp ehk VAG võtnud sihiks Hiina turu vallutamise: “Lähiaastatel saab Volkswagen Hiinas rohkem tuttavaks – koos oma partneritega tahame alustada uut peatükki kaasaegse elektrimobiilsuse ajaloos.”

Oleme Acceleristas ka varem kirjutanud, et VAG rihib just oma elektrisõidukitega hiinlasi, otsides kohta tehase rajamiseks ning arendades paralleelselt mitmeid koostööprojekte. Ainuüksi 2017. aastal peaks Hiina turule jõudma 30 VAG uudismudelit.

Hiina turg pole mitte lihtsalt kasvav vaid on kasvav suundades, mida Vana Maailm nimetab “tuleviku strateegiaks”: keskkonnateemal ilusa jutu veeretamise asemel hiinlased tegutsevad. Toodavad ise ja ostavad teiste toodetud elektriautosid ning investeerivad tuleviku mobiilsuslahendusi arendavatesse ettevõtetesse üle maailma.

VAG on üks paljudest autotööstustest, mis Hiinas kanda kinnitab; PSA on juba teatanud, et neil läheb Hiinas järjest paremini, BMW i seeria ollagi sündinud Shanghaile mõeldes; Geely (Volvo), SAAB, LeEco on juba hiinlaste omanduses ja märtsi lõpus võisime Teslalt küsida retooriliselt “Et tu, Brute?” (Ka sina, Brutus?) – ka Musk kaasab Hiina investorid!
Loe edasi siit