Start baseerub Focusel, kuid see ei tähenda, et tema tehnika ja alus oleks üks-ühele sama. Ostjad võivad oodata sellest masinast tõeliselt eruoopalikku sportkupeed, mille vedrustus, roolisüsteem suurepärane juhitavus on sootuks teisest klassist.

Autot nimetatakse 2+2 oma istekohtade järgi, kuid tagaistmetele ei ole palju ruumi jäetud. Fordi sihtrühmaks on ahvatleda Starti ostma grupp, kes hetkel valib oma sõidukiks Honda Integra Type R-i või Opel Astra Coupe.

Kuigi näitusemudel on ehtitatud praeguse Focuse ümber, on oodata, et Start ehitatakse järgmise generatsiooni Focuse baasil, mis läheb tootmisse alles 2003. Seega tuleb Start müügile mitte varem kui 2004.

Baasmudel saab endale ilmselt 1.6L 150hj mootori. Kõrgemad versioonid saavad turbomootorid, mis toodavad 210hj ja 300 hj. Viimane saab nimeks kas RS või Cosworth.

Fordi asepresidendi Martin Leachi sõnul kavatseb kompanii esitleda 2005 aastaks kokku üheksat uut mudelit.