Kaks peamist freestyle-ala tüüpi on Big Air ja Freestyle Motocross.

Big Air (teatakse ka nimega Best Trick (Parim Trikk) on parim-kolmest võistlus, milles iga sõitja võib sooritada kolm katset. Parim trikk või kolme katse variatsioon moodustab sõitja punktisumma.

Võistlust hindavad kümme kohtunikku, kes jagavad punkte 100 punkti skaalal, hinnates stiili, triki raskusastet ja rajakasutust. Kõige kõrgema üksiku punktisummaga sõitja võidab võistluse. Hüppe pikkus ulatub tavaliselt üle 100 jala (30 meetrit). Big Air sobib sõitjale, kes on võimeline kõiki oma võimeid üheks soorituseks koondama.

Freestyle-motokross on kahest alast vanim. Sõitjad võistlevad kahe harjutuse seeriate sooritamises, kestvusega 90 sekundit kuni kaks minutit, kogu freestyle-raja ulatuses. Rada sisaldab erinevaid varieeruvate pikkuste ja nurkadega hüppeid ning on tavaliselt pindalaga üks kuni kaks aakrit (0,4 kuni 0,8 hektarit).

Sarnaselt trikile Big Air, hindavad ka seda trikki kohtunikud 100 punkti skaalas. Selleks et kohtunikud rahule jääksid, peavad sõitjad olema võimelised sooritama raskeid trikke ja kasutama erinevatel hüpetel mitmesuguseid variatsioone. Märkimisväärsed freestyle-motokrossi võistlused on näiteks X-Games, Gravity Games, and Moto-X Freestyle National Championship (Moto-X Freestyle rahvuslikud meistrivõistlused).

Freeriding on algupärane freestyle-motokross. Sellel puudub struktuur ja seda sooritatakse traditsionaalselt avalikuks kasutamiseks mõeldud maal. Sõitjad otsivad oma trikkide sooritamiseks looduslikke hüpekaid ja äratõukekohti. Mõned freeriding´ut harrastavad sõitjad eelistavad kasutada hüppamiseks liivaluiteid.

Freeriding nõuab mitmel viisil rohkem oskusi ja vaimseid võimeid. Märkimisväärsed freeriding´u harrastamiskohad on Ocotillo Wells ja Glamis Dunes Kalifornias, Beaumont, Texases ja Cainville, Utahs. Varustus

Kõik freestyle-motokrossi sõitjad kasutavad tehaste poolt valmistatud motokrossirattaid. Enamik sõidab mootorratastel, mis valminud ühe niinimetatud Big Five´i (Suur Viisik) kuuluva tootja poolt: Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, ning KTM.

Peaaegu kõik freestyle´i sõitjad kohendavad oma rattaid mõnel viisil. Kõige levinuim täiustus on käepideme lisamine ratta tagaosas triki sooritamise lihtsustamiseks. Mõned käepidemed valmistatakse terasest või kummist, samas on lihtsamaks meetodiks haardeala loomiseks mootorratta külgedesse täkete lõikamine. Teised sõitjad täiustavad oma rattaid osade lisamisega ratta võimsuse suurendamiseks.