Tänapäeval on ATV-del ka roomikud, aga hinda ja tulemust arvestades ma ei näe, et sellel mõtet oleks. Saan on kindlasti parem.

Kelgud, millega mina rahvast järvele vean, on kuuekohalised. Lisaks võtan ühe mehe saani peale, nii viin ära seitse meest. Tavaliselt toon ma mehed peale ära, haagin kelgu lahti ja mehed jäävad kelguga sihtpunkti. Siis toon teise kelgutäie veel. Kui kala ei ole, siis liigume edasi. Kui kellelgi on punkt, kuhu ta kindlalt minna tahab, siis viin ta sinna ära ja teise seltskonna võin vabalt viia mujale. Vahemaad ei ole väga suured.

Minu ATV on Honda TRX680 ja saan on Yamaha profisarja töösaan, 1000 või 1200 kuubikut. Kiirust arendada ma inimesi vedades niikuinii ei saa, sest kelk hakkab taga loperdama ja võid uppi lennata. Turvaline kiirus jää peal liikumiseks on 20–30 km/h, üle selle on ohtlik. Kõike võib ette tulla – lahvandused, ootamatud rüsikuhjad. Silme ees on kõik valge ja sa ei pruugi ohtu nii kiiresti ära näha, et jõuaks reageerida. Sellisel kiirusel sa võid veel reageerida või kui midagi juhtub, on tagajärjed leebemad. Kui annad minna 50 km/h, siis on kuri karjas, keegi võib viga saada. Ma ei sõida ka üksi kiiremini kui 50–60 km/h.

HIND JA SÕIDUMUGAVUS. ATV on mul olnud kuus aastat ja saanil läheb kolmas hooaeg. Töökindlusega pole probleemi, teed hooaja alguses hoolduse ja sellest piisab.

Saan maksis minu mälu järgi 12 000 euro ringis, ATV oli uuest peast 6000 kopikatega.

Saan kipub küll libisemisse ja selle vältimiseks pannakse lintidesse naelad sisse, aga liiga hea haakumine kulutab kiiremini linti. Parem on rahulikult lasta.

Ka lumelopas töötab saan väga hästi, sest tõuseb selle peale. Kõvemad mehed viivad oma saanidega 30 meest ka ära, ma olen kõige rohkem 12 inimest vedanud. Panen kaks kelku taha, siis koha pealt ära minnes mehed korra lükkavad ja hüppavad väikese hoo pealt sisse.

Sõidumugavuse poolest ei ole saanile vastast. Sul on klaas ees, kätesoojendused, põlvede juures puhub radikast kuuma õhku. Saan on mugavam, mõnusam, töösaanidel on tagumine käik ka olemas, läbivus on parem ja kiirem on ta ka.

Loe artiklit täispikkuses siit.