Spore tootja Electronic Arts, kehtestas mänguga ümberkäimisele küllaltki drakoonilised piirangud, keelates näiteks ostjatel mängu installida rohkem kui kolme arvutisse.

Nimetatud piirang on nüüdseks küll lõdvemaks lastud, kuid EA kinnitab jätkuvalt, et DRM (e.k digitaalsete õiguste majandamine) tarkvara piirab piraatlust.

Ei ole kahtlustki, et piraatlus on probleem, eriti Spore sarnaste arvutimängude jaoks.

Samas on piraatluse kahjud kõvasti ülehinnatud.

Tehnoloogialehekülg Ars Technica avaldas hiljuti uuriva loo, kus tõi välja, et meediatööstuse poolt välja toodud piraatimise kahjud - 750 000 kaotatud töökohta ja 250 miljardit dollarit saamata tulusid – ei toetu mingitele uuringutele ja kuidas tegelikud numbrid peaksid loogiliselt võttes olema palju väiksemad.

Nii on üks põhjus, miks mänguvalmistajad arvutite asemel konsoolidele mänge tahavad teha selles, et konsoolimänge on pea võimatu kopeerida.

Spore puhul tuli välja tõsiasi, et nimetatud mängu DRM tapeti kiiresti ja mängu piraatversioon levis kulutulena üle maailma kõigis endast lugupidavatel failijagamiskeskkondades. Ainsad kellele DRM peavalu valmistas, olid mängu eest raha maksnud kliendid.

Võttes arvesse, et piraatlus jääb ühel või teisel viisil probleemiks ja alati leidub nutikaid häkkereid, siis kas mängu (ja muu meedia) tootjatel poleks targem korralike inimeste kiusamine lõpetada ja kergesti murtava koopiakaitsega jauramine sinnapaika jätta?