Maailma suurima autotooja kasvu vedas finantseerimisüksuse General Motors Acceptance Corp (GMAC), mille kasum kasvas kolm protsenti, 860 mln dollarile. GM tugev automüük Aasias tõstis autoüksuse kasumit 45 protsenti, 236 mln dollarile. Hiinas kasvas automüügi käive 58 protsenti.

Põhja-Ameerika autoüksuse kasum kasvas 83 mln dollarilt 328 mln dollarile, osaliselt tänu tooraine kulude vähenemisele. Läinud aastal oli üksusel 168 mln dollarit erakorralist tormikulu.

“Firma turuosa ja käive on allpool ootusi,” ütles firma juhatuse esimees Rick Wagoner.

GM on ettevaatlik kuna Põhja-Ameerika autoturg on jätkuvalt raske ja kuna teises kvartalis kasvasid laovarud märgatavalt.

“Ma usun, et me saame vähendada laovarusid ja saada oma kasuminumbrid täis,” ütles General Motorsi finantsdirektor John Devine. “Kui me neid vaatame teame me, et me peame oma müüki parandama.”

GM ootab teisel poolaastal Põhja-Ameerikas konkurentsi kasvu, kuid plaanib siiski täita selle aasta kasumiprognoosi, milleks on 7 dollarit aktsia kohta.

GM teise kvartali kasum kasvas 49 protsenti, 1,34 mld dollarile. Firma kasum aktsia kohta kasvas 49 protsenti, 2,36 dollarile.

GM turuosa vähenes ühe protsendipunkti võrra, 26,2 protsendile. Firmal seisab laos 1,367 mln autot ehk 0,1 mln enam, kui mullu samal ajal.

Arvestades seda, et lähinädalatel tulevad välja 2005. aasta mudelid, nagu Chevrolet Cobat, Corvette C6 ja Buick Lacrosse, mis vähendab veelgi nõudlust 2004 aasta mudelite järele, mis seisavad laos. See võib sundida GM alandama hindu, mis sööb veelgi enam kasumit.

GM Euroopa üksus sai 45 mln dollari suuruse kahjumi võrreldes aastataguse kolme mln dollarilise kahjumiga, mis peegeldab teiste asjade seas kasvanud hinnakonkurentsi ja valuutakursi kahjumeid. GM turuosa kasvas Euroopas 9,4 protsendilt 9,8 protsendile.

Wagoner ütles, et nad pole näinud Lääne-Euroopas oodatud käibekasvu.

“See tähendab, et me peame kiirendama uute mudelite turuletoomist üheaegselt kulude kärpimisega,” ütles ta.

Aasia regioonis kasvas GM turuosa 4,8 protsendilt 5,4 protsendile. Turuosa kasvas jätkuvalt Indias ja Tais. GM teatas hiljuti plaanist investeerida Hiina kolme aasta jooksul kolm miljardit dollarit.

Ladina-Ameerika/Aafrika/Lähis-Ida regioonis teenis firma mulluse 103 mln dollarilise kahjumi asemel 10 mln dollarilise kasumi.