Projekti eesmärgiks uute, kanepikiudude ja polüpropüleeni segamisel saadavate materjalide loomine ning metalli ja naftal baseeruvate plastide asendamine uue materjaliga.

Esialgsete arvestuste kohaselt eeldatakse, et kanepil baseeruvate materjalidega saaks asendada kuni 100 kg keskmise auto plast- ja metalldetailidest. Kanepikiudu saab hektarilt umbes kaks tonni, seega peaks ühele hektarile istutatud kanepitaimed andma materjali 20 auto jaoks.

Fordi jaoks on “kanepiauto” puhul tegemist tuttava teemaga — 1930ndatel kasvatas Henry Ford kanepit, eksperimenteerides biokütuse loomisega. Samuti kasutati “kanepiplasti” juba sel ajal auto kerepaneelide valmistamiseks.

Ümbertöödeldud materjalidest oli ehitatud ka Ida-Saksa Trabant, mille plastist kerepaneelide valmistamisel kasutati puuvillatööstuse jäätmeid. Kuigi Trabandi kahetaktiline mootor paiskas atmosfääri üheksa korda rohkem süsinikdioksiidi kui näiteks Volkswagen Golf, võib Trabanti tema kokkuliimimiseks kasutatud materjalide põhjal lugeda maailma esimeseks roheliseks autoks.