Maailma suuruselt viienda autootja DaimlerChrysleri nõukogu otsustas mitte osaleda Mitsubishi Motorsi kapitali suurendamises ja loobuda edaspidi firma rahalisest toetamisest.

DaimllerChrysleri aktsia hind tõusis 7%, Mitsubishil langes 25%.

Üllatuslik toetusest loobumine tähendab Jaapani suuruselt neljandale autootjale seda, et firma ei suuda rahapuuduse tõttu vähendada 1,1 triljoni jeenist (132 mld kroonist) võlakoormust ega disainida uusi automudeleid.

“Mitsubishi Motors on muutumas õnnetuseks. Lisaraha pumpamine pole lahendus,” ütles Loomis Saylesi fondijuht Alex Muromcew Bloombergile. “DaimlerChrysleril on piisavalt probleeme Daimleriga Euroopas ja Chrysleriga USAs.”

Mitsubishi Motorsi pressiesindaja Gfumio Nishizaki keeldus Bloombergile kommentaarist.

“Chrysler jätkab koostööd Mitsubishi Motorsiga väikeste ja keskmise suurusega autode tootmisel,” ütles Chrysleri tootmisdirektor Tom LaSorda Los Angeleses. “Pole võimalik, et me seda muudaks.”

Mitsubishi aktsia kukkus 24,9% 241 jeenile. Jaapanis on aktsiatel päevasisene languslimiit 25%. Sellel aastal on aktsia tõusnud 47%.

Mitsubishi Motorsi suuruselt kolmanda aktsionäri, Mitusbishi aktsia langes 4,4%, 1097 jeenile. Ka teised Mitsubishi grupi aktsiad langesid. Näitks Mitsubishi Heavy Industries aktsia langes 5,5%, 326 jeenile, Mitsubishi Financial Groupi aktsia langes 4,9%, 970 000 jeenile.

DaimlerChrysleri aktsia tõusis Frankfurdi börsil kella 11ks ligi 7%, 38,47 eurole.

DaimlerChrysler ja Mitsubishi gruppi kuuluvad firmad arutasid plaani emiteerida 5,93 mld uut Mitsubishi Motorsi tava- ja eelisaktsiat päästmaks firmat. Seda on neli korda enam, kui Mitsubishi Motorsil on praegu aktsiad.

Reitinguagentuur Standard & Poors alandas täna Mitsubishi Motorsi pikaajalist krediidireitngut kolme astme võrra CCC miinusele, mis on üheksa astet allpool investeerimiskõlbulike võlakirjade taset.