Nimelt tuksub BMW Effective Dynamics kontseptsiooni järgi valminud sportmaasturi kapoti all 3-liitrine uue põlvkonna kaksikturbo diiselmootor ja sõiduk on varustatud ka spetsiaalse sportpaketiga.

United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu sõnul tähistab X5 sportliku diiselmudeli turuletulek uue ajastu algust sportmaasturite klassis. “Võrdlused näitavad, et uue 3-liitrise turbodiisliga varustatud X5 annab võimsust sama palju kui konkureerivate autotootjate tunduvalt suuremad V8 või V10 diiselmootorid. Samas on X5 kütusekulu ja CO2 heitmed võistlejatest kuni 35% võrra madalamad,” selgitas Kuuspalu. Ta lisas, et X5 3,0sd rajaneb BMW Effective Dynamics kontseptsioonile, mis aitab saavutada suurema võimsuse madalama kuluga.

BMW X5 3,0sd on varustatud uudse 3-liitrise 6-silindrilise varieeritava kaksikturboga reas-diiselmootoriga, mille keskmine kütusekulu 8,2 liitrit/100 km kohta kehtestab uue standardi omas klassis. Sõiduki võimsus on 286 hj (210 kW), kiirendus 0-100 km/h vaid 7 sekundit ja CO2 heitmeid ainult 216 g/km. Selliste näitajate juures on selge, et konkurendid ei pääse säästlikkuses X5 lähedalegi.

X5 3.0sd kasutab oma varieeritavas kaksikturbomootoris täiustatud turboülelaadimistehnoloogiat. See süsteem sisaldab kaht erineva suurusega jadaühenduses turboülelaadurit. Tänu väiksemale inertsile suudab väiksem ülelaadur arendada täielikku võimsust madalal pöörete arvul ilma turbohilistumiseta. Kui mootori kiirus tõuseb, võtab suurem ülelaadur järk-järgult võimsuse üle. Selline kombinatsioon tagab, et võimsust arendatakse vahetult ja mõjusalt ka kõrgetel pööretel. Seeläbi on autole garanteeritud ka jõuline kiirendus, kasutades palju suuremat pöörete arvu kui diiselmootorite puhul tavaliselt.

Tänu BMW intelligentsele neliveole xDrive ning esisillale langevale väiksemale massile on uus X5 3,0sd võrreldes konkureerivate V8 või V10 mootoriga mudelitega oma klassis kõige väledam. Ka tippkiirus kuulub klassis parimate hulka. Uudismudeli standardvarustusse kuulub kuuekäiguline automaatkäigukast ja spetsiaalne sportpakett, saadaval on lai valik täiendavat mugavusvarustust.

X5 3,0sd on loodud lähtuvalt BMW Effective Dynamics kontseptsioonist. Efektiivse dünaamika saavutamiseks kasutatakse uusimaid tehnoloogilisi lahendusi, näiteks pidurdusenergia regenereerimist. See tähendab, et akut laetakse peamiselt siis, kui auto sõidab vabakäigul (st niipea, kui juht võtab jala gaasipedaalilt ära).

Ka õhukonditsioneeri kompressor toimib koos siduriga, st kompressor töötab ainult siis, kui seda on tõepoolest vaja. Mahtvoolu alusel juhitav õlipump annab aga täpselt sellise õlikoguse, mida tõepoolest vajatakse. Lisaks on autodele paigaldatud automaatsed õhu sisselaskeklapid, mis paiknevad radiaatori ees ja reguleerivad mootori jahutamiseks sissevõetavat õhku vastavalt vajadusele, suletud asendis parandavad aga sõiduki aerodünaamilisi omadusi.

Alates novembrist on ka kõikidel teistel X5 mudelitel BMW efektiivse dünaamika programm, mis võimaldab tervel sportmaasturite perel vähendada kütusekulu senise tasemega võrreldes veel 7%. Uue X5 3,0sd hind algab baasvarustuses 883 600 kroonist.