GTV ja ta sõsara Alfa Spideri kujustus on taas Pininfarinalt nagu originaalilgi. See peegeldab Alfa Romeode stiili üldist arengut vahepealsetel aastatel, samas aga annab piisavalt selgeid vihjeid - näiteks Spideri puhul - kuulsale Giulietta Spiderile. Autod on suunitluselt ning mahukuselt (lahtine on kaheistmeline, kinnine aga 2+2-kerega) küllaltki erinevad. Mõneti peegeldavad seda ka sisekujunduse üksiklahendused. Senisest paremini reguleeritavates sportistmetes istutakse madalamal (istuja nn puusapunkt H asub maapinnale lähemal), mis on trendiga vastuolus, ent sportautole sobib. Muudetud on armatuurlauapaneeli ja analoognäitureid, samuti keskkonsooli. Kolme kodaraga, nahka mähitud rooli saab kahel viisil käepärasemaks seada. Klimaator toimib nüüdsest automaatselt. CD-mängijaga (kuni kümme plaati) stereol on neli kõlarit (4 x 40 W) ja hulk lisafunktsioone. Pakutakse GPS-suunarit. ABS ja pidurdusjõujaotur on kõigi autode põhivarustuses, haardekontroll ASR aga mootoriga 2,0 T. Spark varustet autole tellitav. ASR töötab muuhulgas ka piiratud libisemisega diferentsiaali funktsioonis (kui kurvis kergemalt koormatud siseratas peaks hakkama läbi libisema). Kasutatakse ventileeritavaid esipidureid kettamõõduga 284 x 22 mm, tagapiduritel on kettad 240 x 11 mm. Mootoreid pakutakse valikuks kolm. Baasmudelitele on mõeldud kaheksa küünla, 16 klapi ja sisselasketrakti muutuva pikkusega 2,0 T. Spark, mis arendab 110 kW / 150 hj. Keskmistele aga 15 hj võimsam (121 kW) otsepritsega ottomootor 2,0 JTS, mille surveaste on väga kõrge - 11,3:1. Mootor ei nõua eriti väikese väävlisisaldusega bensiini ja tuleb toime heitmenormiga Euro 4. Erilist huvi pakub tuntud kolmeliitrisest mootorist 78 mm-ni pikendatud kolvikäigu arvel 3,2-liitriseks kasvanud V-6. Pikem kolvikäik annab hea tõmbe juba madalatel pööretel, ümberehituse käigus lisati õliradiaator, muudeti sisse- ja väljalaskekanaleid, klapifaase ning mootorijuhtimise karakteristikut. Mootor kannatab sõita kuuendal käigul 2000 pöördega, mis räägib ta erilisest paindlikkusest. Võimsus 240 hj (176 kW) saavutatakse 6200 pöördel minutis, suurim moment 289 Nm aga 4800 juures. Kuuekäiguline käigukast kuulub üksnes kuuesilindrilise mootori juurde, neljasilindrilistele on ette nähtud viiekäigulised. Nagu ka 16tollised rattad tippmudeli 17tolliste vastu (rehvimõõt 225/45 R 17).