Kindlasti ei saa jätta kõrvale fakti, et nii mängu looja Funcom kui kirjastaja Eidos on mõlemad digitaalse meelelahutuse maailma vanad tegijad, mis kinnitab tõsiasja, et harjutamine teeb meistriks.

Kuigi Eidose nimi on vaieldamatult rohkem kõlapinda leidnud ja tegemist on ühe maailma suurima mängude kirjastajaga, ei saa öelda, et Funcomi panus mängumaailma arengusse oleks väiksem. Funcom on 1993ndal aastal Norras asutatud mängude tootja, kes on ühtlasi populaarse seiklusmängu “The Longest Journey” ja võrgurollika “Anarchy Online” autor.

Nagu ennist öeldud, on “AOC” puhul suuresti eeskujuks võetud Conan’i teosed, mis on ühtlasi ka paljude teiste Conan’i-teemaliste filmide ja mängude aineseks. “Barbar Conan” teostes kujutatud maailma võiks iseloomustada sõnaga “võluv”, kuid ilmselgelt oleks ühe sõna kasutamise puhul tegu liigse lihtsustamisega.

Mängus sulanduvad ühte nii mitmekülgne fantaasiamaailm, erinevad kultuurid kui ka brutaalne tagasivaade iidsetesse aegadesse, kus ainus tõde oli see, mida julgeti mõõga ning verehinnaga kaitsta. Nagu Funcomi esindaja Gaute Godager ühes varasemas intervjuus on tabavalt öelnud: “Tegemist on tumeda, hävingu äärel oleva, moondunud ja pahelise tõlgendusega Europa ning Aasia ajaloost, milles leidub viiteid Rooma impeeriumile, mongoli kultuurile, Babüloonia müstitsismile ja kolmekümnendatesse aastatesse kuuluvatele Aafrika müütidele.”

Rääkides tehnilistest andmetest, tuleb tunnistada, et mängu nõuded süsteemile võivad olla kohati päris karmid. Kui aga kõrged riistvara nõuete poolt seatud takistused on ületatud, avaneb mängija ees midagi uut ja suursugust. Loomulikult ei ole mängust kadunud vanad rollimängudele omased elemendid nagu tegelase loomine ja ülesanded.

Tegelase loomisel avaneb valik kolme inimrassi vahel. Lisaks soole ja rassile, on mängija käsutuses palju kosmeetilisi valikuid nagu tegelase nina kõrgus, kulmude paigutus või isegi naha värv ja tätoveeringud. Välimusele järgneb klassi valik. Kõik 12 klassi on paigutatud nelja alamklassi.

Klassidest on esindatud nii paljud tuntud kui ka uued tegelased nagu kütt (ranger), kaitsja (guardian — ehk tank, kelle ülesandeks on kaitsta omi) ja surnumanaja (necromancer — kes kimbutab oma vaenlasi kaugelt, kasutades ebasurnud käsilasi ja tumedat maagiat).

Mängus esindatud ülesanded üllatavad meeldivalt, kuid võivad muutuda kohati tüütukski. Nii ülesannete alguskoht ja lõpp on mugavalt kaardil tähistatud. Selline kasutaja mugavusele orienteeritud lähenemine peaks olema meeltmööda kõigile, sest kokkuvõttes kiirendab see mängijate tegelaste arengu kiirust ning peaaegu eemaldab ekslikud edasi-tagasi jooksmised.

Kurvastusega tuleb tunnistada, et kuigi “AOC” suudab vältida mitmeid vanemates mängudes tehtud vigu, ei ole tegu täiesti veatu tootega. Üks vana ja üllatavalt nüri osa ülesannete läbimisel on see, kui mängija seikleb koos oma sõpradega (nn. grupis), tuleb tihti ette olukordi, kus ülesande eesmärgiks on leida mingi konkreetne ese — näiteks kaelakee.

Ebakõla seisneb selles, et kuigi mängijad leiavad kirstu, kuhu kee peideti, saab kirstust kee võtta ainult üks mängija, mille järel kirst kaob. Mis saab teisest mängijast? Teine mängija peab ootama, kuni kirst tekkib uuesti ja võtma kee. Kuigi see pole kriitiline viga, on tegemist üleliigse tüütusega, mis oleks võinud jäämata olla.

Positiivse nähtusena on mängus üllatavalt palju suurepäraselt helindatud ülesandeid, mis teevad mängu süvenemise tunduvalt nauditavamaks. Näitlejad või kes iganes need ülesanded helindasid on teinud oma tööd hingega. Kui räägite piraadiga, on ta häälest kuulda õelust. Pidades kahekõne mõne vihase sõdalasega, kuuleb ta häälest raevu ja kibestumust. Siinkohal tuleks juhtida tähelepanu ka ülesannete sisule, mis on kohati päris sünged ja tõsised.

Rääkides võitlusstseenidest, ei saa kõrvale jätta võitlussüsteemi. Sihi ja kliki (point and click) võitlussüsteemist ning automaatse ründamise (autoattack) kasutamisest on täielikult loobutud. Need funktsioonid on asendatud kombineeritud rünnakute ja rünnaku suuna määramise valikuga.

Kombineeritud rünnakutele lisanduvad veel nn. “surmalöögid” (fatality’id), mille abil saab oma vastase eluküünla eriti kiirelt (ja valikuliselt veriselt) lõpetada. Nii paljude mängu-ekspertide kui kriitikute silmis on aegunud “sihi ja kliki” võitlussüsteemist loobumine üks suurimaid trumpe, mille tõttu on “AOC” võitnud juba palju prestiižikaid auhindu.

Õnneks ei piirdu mängu poolt pakutud meelelahutus ainult ülesannete ja teiste mängijate nottimisega. Aega võib veeta kasvõi sepatööd tehes või puid raiudes, samas on väljakutseid ka gildidele, kes saavad ehitada ja vajaduse korral vallutada või kaitsta linnuseid.

Mängu ametlik väljalaske kuupäev Euroopas on 23.05.2008, kuid paljuski tänu juba varem käivitunud edukale eelmüügile tarnitakse tootja poolt klientidele juba esimesel päeval üle 700 000 mängu. Samuti on mängu Baltikumi levitaja Andrico hinnangul suurem osa mänge oma omaniku juba eelmüügist leidnud ja ka mängu lisapartiid peaksid peagi saabuma.

Muljetavaldavatele avamüügi edule on eelnenud viis aastat kestnud arendusprotsess, mille esimesed suletud uste taga tehtud testid leidsid aset juba aasta 2006 suvel. Aasta 2007 aprillis toodi avalikkuse ette võimalus osaleda “AOC beta” testimises, mis pälvis lühikese aja jooksul üle 100000 registreerinu tähelepanu. Suletud ja tehnilisele testimisele järgnes avatum testimise periood, mille lõpus teatas Funcom, et üle miljoni isiku registreeris ennast vabatahtlikuks testijaks.

Kui võrgumängude arengus on järgmine tase, on tõenäoline, et see tase on saavutatud ning tase kannab nime “Age of Conan: Hyborian Adventures”. Tegemist on tundmatu, kauni ja halastamatu maailmaga, milles leidub ruumi nii tulihingelistele mänguritele ja tööinimestele, kes otsivad mõnusat meelelahutust kui ka kõigile teistele, kes julgevad proovida.

Tugevad küljed:
sügav ja kaasahaarav mängukogemus

• tohutu maailm

• tasemel pilt ja heli

• tipptasemel mitmikmängu kogemus
• mõnus mängitavus
• võimalusterohke võitlussüsteem
• vanusepiirang 18+

Nõrgad küljed:
keskmisest suuremad nõuded riistvarale
• üksikud vead (bug’id.

Hind: 599.- (Andrico)

PS: Ettetellijad saavad endale mängus ratsutamiseks ninasarviku või mammuti ja eksklusiivse vöö.

Fakte mängu kohta:

Nii ülesannete sisu, verised võitlusstseenid kui ka üpris napis riietuses naisbarbarid on tegurid, mille tõttu sai “Age of Conan: Hyborian Adventures” maailma esimese võrgurollikana soovitavaks vanusepiiranguks 18+. Loomulikult on vere ja osaliselt alasti tegelaste kuvamine valikuline ning vastavalt soovile saab need osad ilma suuremate pingutuseta välja lülitada.

Auhinnad:

“Parim E3 festivali mäng” (IGN, Best of E3 2007)
“Parim võrgumäng” (GC 2007, Best Online Game)
“Parim PvP (Mängija-Mängija vastu võitlus)
kogemus” (Ten Ton Hammer, Best PvP Exp, GC 2007)